Cu referire la decizia Guvernului și a Președintelui României de a escalada cursa înarmării prin achiziționarea unui sistem de rachete, HSAM, așa numit tip Patriot, de pe piața Statelor Unite ale Americii.

 

  1.  România este membru cu drepturi depline în NATO.
  2.  România este în bune relații diplomatice cu toate statele învecinate
  3.  Conform informațiilor documentate din Ministerul Apărării, nici una din țările învecinate nu au o înarmare superioară României din punct de vedere uman sau tehnic, o forța militară dominantă.
  4. Dotarea Ministerului Apărării cu acest nou sistem de apărare nu este justificat considerând toți factorii cu caracter militar.
  5.  Costul exagerat al acestui sistem, în raport cu bugetul național, pune în pericol echilibrul financiar al României.
  6.  Întreținerea, personalul militar aferent acestui sistem în condiții de funcționare, adaugă la costul exorbitant al achiziției.
  7. În eventualitatea unui conflict în emisfera noastră sau mondial, prezența și eficacitatea sistemului nu prezintă un impediment în a împiedica o agresiune din afară.
  8. Un posibil conflict își va arăta puterea de distrugere la nivel mult deasupra unui simplu sistem de apărare împotriva unui atac aerian.
  9. Prezența lui însă, va atrage o primă atenție și concentrare a unui atac asupra acestui obiectiv, punând viețile cetățenilor în prim și iminent pericol.  Fiind parte din NATO, un plan comun, strategic de înarmare și apărare, cu participare echitabilă si proporțională  a tuturor membrilor NATO trebuie urmat.
  10. Îngrijorările marilor puteri militare de pe mapamond cu privire la efectelor dezastroase ale unui conflict mondial, posibil nuclear, declarate oficial, sunt un motiv în plus de a se accepta propunerile de reducere a înarmărilor statale
  1. Este opinia și credința Partidului Națiunea Română de a milita pentru reducerea supraînarmări forțelor noastre militare, capacitatea lor de apărare, în concordanță cu nivelul țărilor imediat învecinate.
  2. Este în obiectivul partidului de a propune folosirea resursele financiare ale României în scopuri pașnice, în beneficiul social al tuturor cetățenilor.
  3. Considerând toate acestea, sugerăm ca alternativa găsirea unei soluții amiabile intre părțile contractuale pentru anularea sau cel puțin reducerea termenilor contractuali, cu un detriment minim pentru ele.

8 Decembrie, 2017

 

John Banu Mușcel  

Președinte

 

Bogdan Enica   

VP Departamentul Legal

Lasă un răspuns

Adresa Dvs. de email nu va fi publicata. * Denotă câmpurile obligatorii

Post comment